تا در ان مراسم خوش بدرخشند

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد بازارهای کفش ایران در کشورهای همسایه میگوید: «کفش ایرانی عمدتا به کشورهای عراق و افغانستان صادر میشود. به اعتقاد کارشناسان این حوزه کشورمان امکان تولید سالانه 400 میلیون کفش را دارد و با این توان تولیدی، ایران از واردات در این حوزه بی نیاز است و در فکر استفاده از این پتانسیل در بخش صادراتی است. اگر دقت کرده باشید در خرید برای کودکان باید از دقت نظر و دید بالاتری نسبت به بزرگسالان استفاده کنید. دلیل استفاده از این کفش، راحتی در راه رفتن و پوشیدن و درآوردن آسان آن بوده است. سهم ما از این میزان ٢٠٠میلیون جفت است. این در حالی است که به دلیل عدم تولید کفش در آنها و همچنین نیاز بالای مردم این کشورها به کفش با توجه به وضع اقلیمی، میتوانند بازار خوبی برای محصولات ما باشند. هر دوی این عوامل در کنار هم میتوانند کفش مناسبی برای پاهای شما بسازند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز در کنار تولید و صادرات محصولات عمده در حوزه انرژی، کشاورزی، صنعتی و غدایی؛ «پوشاک» نیز در سطح جهانی مورد استفاده قرار می گیرد و کشورهایی وجود دارند که با استفاده از این بخش میزان قابل توجهی درآمد ارزی برای خود ایجاد کرده اند. صادرات کفش اسپرت به قیمت تولید نیز در سطح بازار توسط شرکت های خاصی صورت می گیرد صادر کردن هر محصول به خارج باعث ارز اوری به داخل کشور می شود و باعث می شود تا شرایط اقتصادی تا حدودی بهبود یابد. قیمت ها را در سایت های مختلف بررسی کرده و با توجه به کیفیت کفش ها آن را بسنجید. شاید در برخی محصولات بتوان با پرسش از دیگران برترینها را یافت اما در مورد کفش کمی متفاوت است زیرا پای هر فرد و شرایط استفاده از کفش توسط یک فرد با دیگری کاملا متفاوت است.

نکته جالب اینکه در این سال با وجود اینکه حجم صادرات در کمترین حد آن در ۱۰ سال گذشته قرار داشت، ارزش آن بیش از همیشه بوده و بر این اساس به ازای صادرات ۱۵ هزار تن کفش بالغ بر ۱۴۴ میلیون دلار ارز عاید کشور شده است.در سال گذشته بالغ بر ۵۵.۴ درصد از کفشهای ایرانی به مقصد عراق صادر شده و ۲۳.۴ درصد از آنها به افغانستان رفت. نگران نباشید که سرخابی شاپ برای پاسخ به سوالات شما همیشه پیش قدم میشود! کدام یک مناسب شما می باشد؟ متاسفانه سهم ما از کشورهای آسیای میانه هنوز مناسب نیست. سهم صادرات کفش ایران به اوراسیا از واردات کفش اوراسیا حدود ۸ هزارم درصد است .

در ادامه اتفاقا کارخانههایی صاحب مدلیست شدند که طرحها را هم در داخل میزدند چون کارخانههای کفش خیلی گسترده شده بود. همچنین در سال ۱۳۶۶ کارخانه کفش استاندارد را در قاهره بنا کرد، اما مدتی بعد آن را به دولت مصر تحویل داد. جلیلی گفت: یکی از زیباترین کفش هایم چارقی است که از قوچان جمع آوری کردم و یک جفت از آن را در بریتیش میوزیم گذاشته ام. این برند در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد و در سال ۱۳۷۲ به بیش از ۲۰ کشور جهان محصولات خود را ارسال میکرد و بنابراین جوایز بیشماری از قبیل “صادر کننده نمونه کشور به مدت ۶ سال” دریافت کرد. نیلوفر بورتولاتو طراح کفش ایرانی در ایتالیا – نیلوفر بورتولاتو طراح و بنیان گذار برند کفش “بوته آ منو” مارو با خود به کشور زیبای ایتالیا میبرد تا یک روز را با او و دنیای کفش سپری کنیم. این عدد ورقمهای بازار مصرف این کشورها با آمار و ارقامهای صادراتی ایران و ظرفیتهای کفش ایران نشان میدهد که مشکل جای دیگر است.