خرید جدیدترین مدل کفش مردانه چرم، رسمی و اسپرت

این گروه صنعتی در طی ۱۵ سال فعالیت خود را گستردهتر کرد. گروه اقتصادی: در سال گذشته ایرانیها ۱۵ و نیم میلیون دلار کفش خارجی خریدهاند و ۹۶.۶ میلیون دلار کفش صادر کردهاند که نیمی از این صادرات به عراق بوده و پس از آن افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان و سوریه عمدهترین خریداران کفش ایرانی بودهاند. به گزارش ایسنا در سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ شرایط بازار کشور با افت و خیزی نسبی همراه بوده و در نهایت نه رشد آنچنانی را تجربه کرده و نه کاهش قابل توجهی داشت.اما در شرایطی که در سال ۱۳۸۵ حجم صادرات این بخش بالغ بر ۱۸ هزار تن و ارزش آن بیش از ۷۴ میلیون دلار بود، این رقم پس از گذشت ۱۰ سال به ۱۷.۸ هزار تن رسید که نسبت به سال ۸۵ از نظر حجمی کاهش داشته اما از نظر ارزش در این سالها بیش از ۲۴ میلیون دلار بر ارزش صادرات کفش ایرانی افزوده شده است.د ر سال گذشته عراق، افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان و سوریه عمده بازارهای وارداتی کفش ایرانی بوده است.

البته در سالهای قبل کشورهای دیگری مانند گرجستان، ازبکستان و کویت نیز از بازارهای وارداتی کفش ایرانی بودند.اما در ۱۰ سال گذشته بیشترین حجم صادرات وزنی را در سال ۱۳۸۶ مشاهده کردهایم. با این حال در ایران شرایط بهگونه دیگری است. مطمئنا برندهای بسیار دیگری هم هستند که کفشهای ایرانی با کیفیت، قیمت و مدل مناسب را ارائه میکنند. هم اکنون این برند در زمینه تولید محصولاتی مانند کفش ایرانی، کیف، کیف پول، کمربند و سایر اکسسوریها فعالیت میکند. مراحل دوخت رویههای پارچهای به کفیها هم چندان سخت نیست. بر این اساس فروش پوشاک، کیف و کفش بانامهای تقلبی در ایران امری عادی تلقی شده و این حجم از دروغ و تقلب توسط تولیدکننده و فروشنده و پذیرش آن توسط مصرفکنندگان در یک جامعه اخلاقگرا پسندیده نیست. او که زاده تبریز است و امروز، ۶۳ سال دارد، ۲۶ سال سابقه گردشگردی داشته و از آن مهمتر، چیزی در حدود یک دهه است که به پژوهش در کفش و بهویژه کفش ایرانی میپردازد.

مثلا چاروقهای شمال خراسان ـ بهویژه چاروق قوچان که در زمره زیباترین چاروقِ ایرانی است ـ و گیوههای کرمانشاه را ببینید که اِلمانهای روی آن شامل نمادهای اسطورهای حیرتآوری است. این معضل بهویژه در بخش پوشاک و منسوجات، قاچاق کالا مشکلات جدی ایجاد کرده و مشاغل بسیاری را به خطر انداخته است. یکی از مشکلات اساسی، وجود اجناس نامرغوب و باکیفیت بسیار نازل است که در بسته بندی ها و تبلیغات فریبنده عرضه می شود. یکی از مواردی که افراد در زمان خرید اجناس به آن توجه میکنند برند آن کالا است که متاسفانه عدم رعایت قوانین کپی رایت در این صنعت خسارات جبرانناپذیری به برندهای داخلی و خارجی معتبر وارد ساخته است.

این برند از همان سالهای ابتدایی، کفشهای ایرانی خود را با قیمت کارخانه در تمامی فروشگاهها میفروخت. برند پاتکان از سال ۱۳۹۰ با محوریت کیفیت در تولید ، تامین و حفظ رضایت مشتری و بهبود مستمر تاسیس گردید. همین اتفاق خود موجب اتفاقات بدتری شده است بهطوریکه زمینه برای سودجویان و قاچاقچیها فراهم شده که با واردکردن محصولات فیک یا تولید کالاهای زیر پلهای به نام برند اصل شفافیت تولید و مشتری مداری را زیر سوال ببرند. در بسیاری از کشورهای توانمند و صاحبنام در تولید کیف و کفش، دولت تمامقد از فعالان این عرصه حمایت کرده و این موفقیتها و پیشرفتها اصلا تصادفی نبوده و معجزهای نیز اتفاق نیفتاده است، بلکه حاصل برنامهریزی هوشمندانه، حمایت هدفمند و تلاش و همت مضاعف است. مجموعه ویزلند فقط به کفش ایرانی منتهی نشده است، بلکه محصولاتی مانند کیف، جوراب و حتی دفترهایی با جلد چرمی را نیز تولید میکنند.