زمانی چین برای کفش ایرانی التماس میکرد

که با چرم قرمز درست می شد. » در فروشگاه دیگری نیز خانوادهای برای خرید کفش تابستانی آمدهاند و پس از قیمتگیری، ارزانترین محصول را انتخاب میکنند، پدر این خانواده توضیح میدهد: «این درست نیست که قیمت کفشهای تابستانه با پایینترین کیفیت از 100 هزار تومان شروع شود. با اینکه ساخت کفشهای قدیمی ایرانی به نوع پوشش، ابزار و وسائل در دسترس و نوع نیازهای آن جامعه باز میگردد، ولی آنها هنوز هم بازنمود فرهنگ اصیلی است که به آن هنر صنایع دستی میگویند. در خـیـابــان سپــه نیز وضـعـیت فروش مناسب نیست و صندل و کفشهای تابستانه یکییکی در ویترین فروشگاهها جای میگیرند؛ اما خریداری ندارند.

به گفته این بازاری، اکنون برندهایی مشابه ملی و بلا و وین، دیگر در بازار نیست. با مصادره شدن گروه صنعتی ملی در سال ۵۸، محمدرحیم ایروانی در سال ۱۳۶۰ ایران را به مقصد آمریکا ترک کرد. او همواره آموزش را محور اصلی توسعه خود و شرکتش قرار میداد و با آموزش کارمندان و تحقیقات دقیق بازار توانست به سرعت در داخل و خارج ایران کفش ملی را توسعه دهد. نام تجاری Boté A Mano یک برند کفش زنانه دست ساز در ایتالیا، الهام گرفته از ایران است. در نتیجه، یک کفش دست دوز منحصر به فرد است که بهترین فرهنگ ها و تخصص های ایرانی و ایتالیایی را در خود جای داده عرضه می شود. آنها علاوه بر این که به افراد خریدار کمک می کنند که با بودجه کم محصول مرغوبی را تهیه کنند، باعث می شوند که با استفاده از این روند بتوانند محصولات بیشتری را به فروش برسانند و درامد بیشتری را از طریق مشتری های زیادی که به آن مکان ها مراجعه می کنند به دست آورند.

وی اضافه کرد: در گذشته تفاوت مذاهب و یا اختلافات اجتماعی و طبقاتی را از روی کفش ها می شد فهمید، کتابی می خواندم که به یک گروه از اقلیت های مذهبی حکم شده بود که باید کفش هایشان را تا به تا بپوشند که معین باشند و به این طریق بتوانند آن ها را تحقیر نمایند و یا کفش پرت کردن به سمت کسی، خودش یک فرهنگ و مفهومی دارد که در ایران و مخصوصاً در قسمت کرد نشین وقتی کسی از نظر اجتماعی نمی تواند حقش را از کسی بگیرد کفشش را به سمت او پرت می نماید. کفش رسمی مردانه و کفش پاشنهدار زنانه در همین دوران وارد ایران شد و تا زمان پهلوی ادامه داشت. در این مطلب راجع به پیدایش کفش ایرانی و انواع آن در ایران باستان تا کنون خواهیم خواند. در ایران باستان تاکنون انواع متنوعی کفش تولید شده است که دانستن راجع به آنها به زنده ماندن حافظهٔ تاریخی و فرهنگ و پیشینهٔ ایرانزمین کمک میکند.

اولین اسناد بهدستآمده از ایران باستان گویای این است که مادها شروعکنندهٔ استفاده از کفش بودهاند. از جایی به بعد پی برد که از پوست آن نیز میتواند استفاده کند و این شد اولین محافظ برای پا. ایدههای نوین او باعث شد تا کسبوکار خانواده روزهای جدیدی را تجربه کند و صنعت کفشسازی خانواده بیش از نیم قرن را تجربه کند. همانجا ۵۰ تا ۶۰ کارگاه دستی با یک اتاق و ۳ تا ۴ کارگر فعالیت داشتند. هم اکنون این برند در زمینه تولید محصولاتی مانند کفش ایرانی، کیف، کیف پول، کمربند و سایر اکسسوریها فعالیت میکند. این نوع کفش ها بعضا از کیفیت ساخت پایین و ظاهر گول زننده برخوردار هستند که امکان آسیب های مختلف به پا و مشکلات سلامتی افراد را ایجاد می نمایند.