سرگذشت برندهای کفش ایرانی

ما هم الگو و نمونه مدلها را از ایتالیا میخریدیم و در کشور کفش تولید و صادر میکردیم. ممکن است در ذهن افرادی که قصد خرید کفش را دارند سوال های زیادی به وجود آیند. همچنین ایتالیا در زمینه طراحی و مدل فعالیت زیادی داشت و از این راه کسب درآمد میکرد، مانند ایران که در زمینه طراحی فرش وفروش آن فعالیت گستردهای داشت. روش های متعددی برای خرید این محصول در بازار موجود می باشد. خرید کفش طبی نیز در بازار توسط مشتریان خاص خود برای کار کرد خاصی به کار می رود این کفش خاصیت درمانی هم برای مصرف کنندگان دارد که در صورت نیاز داشتن می توانند به روش های خاص این محصول را سفارشس داده و به دست اورند. بنیانگذار کفش ملی، هرچند از ایران رفت و در لندن کسب و کار دیگری راه اندازی کرد اما تا هفت ماه پیش از مرگ نیز درصدد آن بود که دوباره فیل مغرور سر به زیرش را زنده کند.

حتی الان که هوا سرد شده باز هم میتوان در خیابان تعداد زیادی از آنها را پای مردم دید، ولی در تابستان اگر یک خیابان را از اول تا آخر بروید و به کفش آدمها دقت کنید، اسکچرز و طرحهای مشابه آن قطعا خیلی بیشتر بهچشم میآید. میگفتند زالو پای کارگران برنجکار ما را زخم کرده است. همچنین ۳ برند ملی، بلا و وین در داخل کارخانههای خود نمایشگاه بزرگ کفش داشتند که بازرگانان و خریداران خارجی از نمونههای موجود در نمایشگاه بازدید میکردند و مدلها را سفارش میدادند. در زمینه کفشهای ماشینی کشوری به اندازه ایران فعالیت نداشت وگرنه در زمینه کفشهای دستدوز برخی کشورها فعالیت محدودی داشتند و بازار داخل خود را تامین میکردند. تولیدات بلا کفش های مختلفی مثل پوتین، کفش زنانه، دمپایی و انواع کفش تولیدی را دربر می گرفت. نرخ کفش در تهران با دیگر شهرها هم تفاوتی نداشت و قیمتها یکی بود. تولیدی بهترین کفش ارزان قیمت رها در تهران ، شیراز ، اصفهان ، کردستان و…

نرخ کفش ارزان بود. امروز مزد کارگر در چین ارزان است که محصولاتشان بازار جهان را اشباع کرده است. چین اگر امروز بازارها را از جمله بازار کفش را در اختیار گرفته این اتفاق در ۲ دهه گذشته رخ داده است. با این وجود به جای دوختن لباس با این پارچه های زیبا، کفش های ما آن ها را می پوشند. مردم برای خرید این مارک ها باید به شعب اصلی مراجعه کند. پس از انتقال کامل به شهرک صنعتی جدید، این تحقیقات به صورت تخصصی دنبال شد و توانست به رکن دیگری برای موفقیت کفش ملی تبدیل شود. فروش کفش چرم مصنوعی در قم از طریق مراکز اصلی و رسمی فروش مستقیم بهترین چرم های مصنوعی تولیدی ایران، با قیمت کاملا رقابتی به انجام می رسد.چرم مصنوعی در تولیدات تمامی اکسسوری شیک چرم، از مصارف عمده ای نسبت به چرم طبیعی برخوردار بوده است.

ایتالیا چگونه با فروش طرحها کسب درآمد میکرد؟ مدیر کارخانه تولید کفش بیان کرد: در ایران مسئله مارکها جا نیفتاده است و همین موضوع موجب شده تا بسیاری از واردکنندگان و تجار ، اجناس نا مرغوب خود را به راحتی در بازار به فروش برسانند. زیرا پوشیدن کفش مناسب بانوان می تواند نظر افراد ریز بین و نکته سنج را به خود جلب کند. اگر برندهای متفاوت چرم را امتحان کردهاید و رضایت شما جلب نشده است توصیه میکنیم کفش البرز را امتحان کنید که یک چرم اصیل ایرانی است. ما یک جفت دمپایی را ۵ سنت میفروختیم. آنها میگفتند باید چند هزار جفت کفش بفروشیم تا نرخ تنها یک ماشین در بیاید. در آن زمان کفش چرمی هم تولید انبوه میشد؟ در آن زمان برای حمایت از صنعت، تولیدکنندگان مالیات نمیدادند و واردکنندگان مواد اولیه تعرفه گمرکی نمیپرداختند. پس از انقلاب چرا با وجود اینکه تولیدکنندگان بیشتر شدند، صنعت کفش افول کرد و دیگر این صنعت بازار گذشته را ندارد؟