سرگذشت برندهای کفش ایرانی

همان طور که کفش اورجینال شرکت ادیدداس طرح ها و ساختار خاص خودش را دارد، در ایران هم برند ها با فرم وقالب یکپارچه، مشغول ساخت کفش های با کیفیت هستند. در همایشی که در سال 87، با عنوان احیای نام ها و نشان های تجاری ایرانی برگزار شد، فعالان صنعت کفش به بی توجهی به مرگ برندهای باارزش در صنعت کفش نظیر کفش ملی و کفش گام و همچنین بی برنامگی دولت در سطح کلان که هیچ برنامه ای برای حفظ ارزش «برند»های ملی نداشت، اعتراض کردند این اعتراضات با این محور بیان می شد که کفش ملی نشان دهنده هویت صنعت کفش در ایران است و نباید با واگذاری فروشگاه های آن به سایر ارگان ها و در نهایت تغییر کاربری آنها، سعی در کمک به مردن این هویت بکنیم. تا همین چند سال پیش و قبل از آنکه کفش های خارجی در ارائه انواع کفش در بازار ایران، گوی سبقت را از تولیدکننده های داخلی بربایند، ملی و بلا و وین اولین اولویت خرید برای خیل عظیمی از خانواده های ایرانی بودند و پس از آنها کفش نهرین و گام قرار داشتند که با تبلیغات گسترده و البته کیفیتی که بسیاری از بازاریان قدیمی راسته کفش فروش ها به آن اعتراف می کنند، جای خود را در جاکفشی خانوارها محکم کرده بودند.

یک جفت کفش چرم که پا در آن احساس راحت و دارای ویژگیهای زیر باشد استاندارد است و میتوان گفت بهترین کفش چرم ایرانی است. کفشهایی که طرفداران زیادی دارند را از همه طریق میتوان خریداری کرد. نمایندگی رسمی کارخانجات در شهرها و مراکز پخش عمده انواع کفشها می باشد که محصولات با کیفیت ومرغوبی را به مشتریان عرضه می کنند. معمولا کفشهایی که سابقه طولانی تولید دارند، خود را اثبات کردهاند و توانستهاند طراحی و تولید خود را با روشهای نوین به روزرسانی کنند و طیف وسیعی از مشتریان قدیم و جدید دارند. از همان روزهای اول ویژگیهای منحصر به فرد و راحتی کفش من را مجذوب خود کرد تا جایی که در حال حاضر تنها کفشی که میخرم کفش چرم ایرانی است. کفش چرمی نوعی کفش است که بسیار مقاوم و ضد آب بوده و به راحتی تمیز می شود.

معمولا کفشهایی که از چرم اصل تولید میشوند و طراحی درستی نیز دارند، همواره رضایت شخص را جلب میکنند. اگر برندهای متفاوت چرم را امتحان کردهاید و رضایت شما جلب نشده است توصیه میکنیم کفش البرز را امتحان کنید که یک چرم اصیل ایرانی است. کفشهای تنتاک با بهرهگیری از طرحها و مدلهای بروز و مدرن خود، تجربه دلنشینی را برای مصرفکنندگان خود ساخته است که قطعا هر کفشی نمیتواند این حس را القا کند. شاید در برخی محصولات بتوان با پرسش از دیگران برترینها را یافت اما در مورد کفش کمی متفاوت است زیرا پای هر فرد و شرایط استفاده از کفش توسط یک فرد با دیگری کاملا متفاوت است. شناخت برترینها در هر محصولی کار سادهای است و کافیست یک بار آن را امتحان کنید. همچنین برای مکانیزه کردن سیستم بازاریابی آن موقع شرکت «نگارستان» برای عملیات فروش به صورت مستقل تأسیس کرد. برند تنتاک با در نظر گرفتن نیاز جامعه جوان ایرانی، در حال توسعه برند خود در سراسر کشور بوده و در حال حاضر نزدیک به 40 نماینده فعال در شهرها و استانهای مختلف ایران دارد.

قشم، بزرگترین جزیره جنوب ایران، از لحاظ توریستی، تجاری ارزش ویژه ای دارد، بازار های قشم دارای محصولات بسیار مناسبی با کیفیت های مرغوب می باشد، این یکی از بازار های مهم کشور برای صادرات کفش اسپرت رها و دیگر اجناس تولید ایران به کشور های حاشیه خلیج فارس می باشد، همچنین در این بازار کالا های وارداتی درجه یک نیز معمولا وجود دارند که برای تولید کنندگان داخلی خوب است که در این بازار ها رقابت پذیری محصولات خود را محک بزنند.تهران دیگر فقط پایتخت سیاسی ایران نمی باشد، کم کم به پایتخت صنعتی ایران نیز تبدیل شده است، چرا که بازار های تهران تامین تر هستند از لحاظ جنسی نسبت به دیگر بازار ها به عبارتی دیگر مثلا بازار کفش تهران، دارای کفش اسپرت رها با قیمت و متنوع بیش تر و بهتری می باشد نسبت به بازار کفش و کتانی کرمان.