صادرات کفش ایرانی به کشورهای خارجی : نیازکو نماد اصیل کفش تبریز

از سوی دیگر کیفیت نامطلوب برخی از تولیدات در مقایسه با استانداردهای جهانی، عدم وجود استراتژیهای بازاریابی جهت صادرات، ضعف در تبلیغات و همچنین نداشتن مدیریت علمی در خصوص راهیابی به بازارهای هدف از جمله مشکلات پیش روی صادرات انواع کفش ایرانی به شمار میرود.طبق آمارهای ارائه شده در صنعت کفش کشور ۴۹۴ واحد دارای پروانه صنعتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت مشغول فعالیت هستند که اگر واحدهای تولیدکننده زیره را به این تعداد اضافه کنیم، در مجموع ۵۴۴ واحد به این امر اشتغال دارند. اگر قصد دارید برای پیادهروی و دویدن کفشی تهیه کنید، قطعا کف کتونی مورد نظر شما نباید صاف و صیقل باشد، زیرا این امر سبب میگردد در زمان استفاده از آن لیز بخورید.

در این مقاله به معرفی طراح کفش ایرانی ، نیلوفر بورتولاتو می پردازم. نکته جالب اینکه در این سال با وجود اینکه حجم صادرات در کمترین حد آن در ۱۰ سال گذشته قرار داشت، ارزش آن بیش از همیشه بوده و بر این اساس به ازای صادرات ۱۵ هزار تن کفش بالغ بر ۱۴۴ میلیون دلار ارز عاید کشور شده است.در سال گذشته بالغ بر ۵۵.۴ درصد از کفشهای ایرانی به مقصد عراق صادر شده و ۲۳.۴ درصد از آنها به افغانستان رفت. این در حالی است که به دلیل عدم تولید کفش در آنها و همچنین نیاز بالای مردم این کشورها به کفش با توجه به وضع اقلیمی، میتوانند بازار خوبی برای محصولات ما باشند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید چه بر سر بهترین برندهای قدیمی کفش ایرانی آمد یا اصلا سرگذشت آنها چه بود و چه شد؟ جالب است بدانید که سهم ایتالیا از همین میزان تولید و صادرات ١٠میلیارد یورو بوده است. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز در کنار تولید و صادرات محصولات عمده در حوزه انرژی، کشاورزی، صنعتی و غدایی؛ «پوشاک» نیز در سطح جهانی مورد استفاده قرار می گیرد و کشورهایی وجود دارند که با استفاده از این بخش میزان قابل توجهی درآمد ارزی برای خود ایجاد کرده اند. در کشور ما نیز اشتغالزایی این بخش رقم قابل توجهی را به خود اختصاص میدهد که اگر دولت به حمایتهای لازم از این بخش بپردازد، این امکان وجود دارد که اشتغال در این بخش دو برابر شود. همین اتفاق خود موجب اتفاقات بدتری شده است بهطوریکه زمینه برای سودجویان و قاچاقچیها فراهم شده که با واردکردن محصولات فیک یا تولید کالاهای زیر پلهای به نام برند اصل شفافیت تولید و مشتری مداری را زیر سوال ببرند.

در ادامه اقدامات برای توسعه صنعت کفش «رضا تازیکی»، مدیر طرح توسعه کسبوکار و اشتغال پایدار (تکاپو) سال گذشته در گفتگویی با شهروند اعلام کرده بود که کفش ایرانی صاحب برند جهانی تولید میشود و قرارداد تولید کفش توسط تولیدکنندگان ایرانی تحت نام یک برند معتبر خارجی به امضا رسیده است و این کفشها با نشان «ساخت ایران» به بازار جهانی عرضه میشود. پوشیده شود. به همین دلیل در نظر گرفتن هزینه برای داشتن یک یا چند جفت کفش مشکی مردانه شبیه نوعی سرمایه گذاری است. گروه اقتصادی: در سال گذشته ایرانیها ۱۵ و نیم میلیون دلار کفش خارجی خریدهاند و ۹۶.۶ میلیون دلار کفش صادر کردهاند که نیمی از این صادرات به عراق بوده و پس از آن افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان و سوریه عمدهترین خریداران کفش ایرانی بودهاند. به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه کفش دست دوزان، نظام آموزشی با امکانات مناسبی که در بتواند طراحان مناسبی در ایران تربیت کند وجود ندارد.