فروشگاه اینترنتی کیف و کفش رنو ایران

در دوره صفویه، هر دوی شهرهای شیراز و اصفهان دارای بازارهای متعدد فروش گیوه بودند. به این ترتیب، سیستم سنتی کفش جای خود را به نظام جدید کارخانهای داد و هر ماه افراد جدیدتری وارد کارخانه شدند و کارخانه نیز بزرگ و بزرگتر شد و ایروانی با خرید زمینهای اطراف کارخانه را بزرگتر کرد. در این مجموعه، دو کارخانه «استاندارد» (ادامه رویه کارخانه مهرآباد) و «تاف» (تولید کفشهای صنعتی) قرار داشت که هر کدام دفاتر اداری، رستوران، مهدکودک و نانوایی مستقل خود را داشتند و همچنین ۴۰۰ خانه سازمانی در محیط پارک برای رفاه کارگران ساخته شده بود. همچنین برای مکانیزه کردن سیستم بازاریابی آن موقع شرکت «نگارستان» برای عملیات فروش به صورت مستقل تأسیس کرد. تنها دو مرحله ساخت دارد زيرا كهمرحله اتصال دو بخش رويه و زيره كلاش همزمان با بافت رويه صورت گرفته و به عبارت ديگر رويه كلاش به زيره آن بافته مي شود.

بعبارتی گیوه کرمانشاهی تنها کفشی است که می توان از آن به صورت لنگه به لنگه استفاده نمود. رویه گیوه به رنگ سفید است که توسط زنان با سوزن گیوه بافی و نخ پنبه ای محکم و دولا می بافند. قسمت اول رویه گیوه که از پنبههای مخصوص در زبان لری به نام (شلیق) که کارهای زیادی هم روی آن انجام گرفته و به رنگ سفید و خیلی نرم است ساخته میشود. موسسه حقوقی فکربرتر دارای بانک نام می باشد که در آن ازاسامی استفاده شده که دارای معانی زیبا هستند . این گیوه کلاش نام دارد و در حال حاضر هم در استانهای کردستان و کرمانشاه تولید میشود. 2-“مشته” (ætmoŠ)از آهن ساخته شده است و حدود سه کیلو گرم وزن دارد ،طول آن تقریبا 16سانتمتر و قطر کف آن دود5/5سانتیمتر است،بیشتر مشته ها ساخته آهن گران روستایی “حجیج” می باشد و برای کوبیدن فتیله و جا های که احتیاج به نیروی ضربه ای است از آن استفاده می شود.

گروه صنعتی ملی از اولین شرکتهای ایران بود که برای تمامی نیازهای خود از مواد اولیه تا صادرات و واردات و بازاریابی شرکتهای مستقلی داشت. با توسعه بازار و شروع صادرات موفق گروه صنعتی ملی در سال ۱۳۴۵، ایروانی تصمیم گرفت تا دست به تغییرات بزرگتر بزند و در کنار تولید کفش به تولید جوراب (شرکت جوراب فالکه)، کفش ایمنی، صنعتی و نظامی (شرکت کفش صنعتی) نیز مشغول شود. بعد از تجربه موفق کفش ملی در مهرآباد جنوبی، دیگر آن مکان پاسخگوی خط تولید کفش ملی نبود و ایروانی به دنبال افتتاح فاز بعدی خود یعنی افتتاح پارک صنعتی ملی افتاد. همچنین توانست با مازاد ظرفیت تولیدی، محصولاتی دیگر مثل قالبسازی و پلاستیکسازی برای صنایع خودرویی تولید کند. او در این شرکت علاوه بر تعیین خطمشی برای تولید سایر شرکهای تولیدی، با ایجاد تبلیغات و پوسترهای خلاق توانست کمک شایانی به نفوذ و محبویت کفش ملی در اذهان مردم بکند.

اما روشن است که از آغاز پیدایش بشر، انسان نسبت به رفع نیازهای خویش در طبیعت، می کوشید تا وسیله ای برای آسیب ندیدن پاهایش پیدا کند. ایروانی توانست با مدل فکری صحیح به راحتی کفش را که در آن زمان کالایی لوکس به حساب میآمد در ذهن مردم به عنوان یک نیاز اصلی تلقی کرده و با تولید انواع کفش برای تمامی طبقات جامعه، مدل پوششی جامعه را دستخوش تغییرات جدی کند. شکل آن شبیه دسته هاون است و برای کوبیدن و نرم کردن چرم یا روار مورد استفاده قرار می گیرد. اکثر کفشهای آن زمان لاستیکی و پلاستیکی بودند، اما ایروانی با نبوغی که داشت در سال ۱۳۳۷ با افتتاح کارخانه تولید چرم زمینه را برای تولید کفش چرم هم فراهم کرد. یکی از مشکلات آن موقع بازار عرضه و توزیع منظم بود، ایروانی برای حل این مشکل به فکر افتتاح فروشگاههایی برای توزیع مستقیم محصولات در سرتاسر کشور افتاد و تا سال ۱۳۵۵ توانست ۲۵۷ مغازه (بعد تا ۴۰۰ مغازه) در سرتاسر ایران خریداری و افتتاح کند که ۸۷ شعبه آن در تهران بود.