فروش کیف و کفش خارجی و ایرانی در بوشهر

بنابراین من از همه مصرفکنندگان ایرانی میخواهم برای حمایت از تولید خودمان، برای حمایت از مشاغل کشورمان و برای ثروتآفرینی در ایران خودمان آغازگر باشیم و تنها کالای ایرانی بخریم. در بسیاری از موارد واردات بیرویه و قاچاق به کسبوکار آنها ضربه زده است و اگر مردم در یک حرکت جمعی از کالای ملیشان حمایت کرده و آن را توانمند کنند، تولیدکنندگان زیادی هستند که میتوانند با استانداردهای کیفی بالا تولید کرده و برای سایر مردم هم اشتغال ایجاد کنند. او تأکید میکند: اگر کیفیت کالای ایرانی را مناسب نمیدانیم، به این خاطر است که بسیاری از تولیدکنندگان در شرایط ناگوار و دشواری فعالیت میکنند. این موضوع را ناصر حاجهاشمی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان کفشهای ماشینی کشور، به «شهروند» میگوید و تأکید میکند: «جوان خوشفکری است و عرق ملی دارد.» و ادامه میدهد: «اگر چند نفر مثل او پیدا شوند که برای حمایت از تولید ملی کمر همت ببندند، بدون شک انقلاب صنعتی ژاپن در ایران تکرار میشود.»میگوید، دلش از این میسوزد که تولیدکننده ناچار است کفش مرغوب ایرانی را با برچسب کفش ترکیه به هموطنش بفروشد.

حمیدرضا متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان، این ادعای فعالان صنعت کفش را تأیید کرده و به باشگاه خبرنگاران گفته است، حدود ٥٠درصد بازار کفش ایران در قبضه چینیهاست زیرا در موارد بسیاری کفشهای چینی به اسم کفش ایرانی علامتگذاری و مارک زده میشود. همین تابلوی کوچک در بازار تبریز انقلاب بر پا کرده است. لشکری با بیان اینکه تولیدکنندگان کل سال را تلاش میکنند تا آخر سال نتیجه بگیرند، گفت: امیدواریم بازار شب عید که از دهه فجر آغاز میشود و تا اواسط فروردین ماه ادامه دارد، بتواند سهم قابل توجهی برای فروش کفش ایرانی داشته باشد. این شرکت از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را در زمینه ی تولید محصولات چرمی آغاز کرده است.

در مورد کفش و اصل بودن چرم قضیه کمی حساستر می شود زیرا شما علاوه بر پرداخت مبلغی برابر با چرم اصل پاهای خود را نیز در برابر آسیب قرار دادهاید. با شروع این حرکت تعدادی از بازاریها هم که کفش خارجی میفروختند، به ما پیوستند و با خارج کردن اجناس خارجی از مغازهشان تصمیم گرفتند تولید ایرانی را حمایت کنند. بر اساس اعلام گمرک ایران از محل صادرات کفش سالانه حدود ١٢٠میلیون دلار درآمد دارد. معتبر ترین برند کفش اسپرت در سطح بازار بستگی به کیفیت انواع برند های این محصول دارد و هر برندی که از کیفیت خوبی برخوردار باشد در بین مصرف کنندگان معتبر خواد بود.

قیمت کفشهای نیلا بسته به مدل و کاربرد متفاوت است، به طوری که همه اقشار جامعه میتوانند به خرید محصولات این برند فکر کنند. در حال حاضر حدود ۹۰ درصد صادرات کفش ایران به کشورهای عراق و افغانستان و آذربایجان است که عمده آن مربوط به کفشهای با رویه غیر چرمی است. حالا تبریزیها تنها به این حرکت مهم اکتفا نکردهاند و در حال طراحی کنسرسیومی صادراتی هستند که بتوانند کفش مرغوب ایرانی را به کشورهای کنیا، امارات، ارمنستان و جمهوری آذربایجان صادر کنند. وی اذعان داشت: تغییر جهت از کشورهای فوق به بازار اوراسیا و بهخصوص روسیه با فرض پذیرش کفش به اقلام تجارت ترجیحی ایران با اوراسیا، مستلزم کار زیاد هم در بخش تولید و هم در بخش بازاریابی است که بتواند متناسب با سلیقه این کشورها بازار مصرف آنها را تحت تأثیر قرار دهد. بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت ایرانیها سالانه ١٠٠میلیون جفت کفش مصرف میکنند که از این میان ٣٠ تا ٣٥میلیون جفت کفش از خارج از کشور وارد میشود.