قدیمی ترین کفش ایرانی 1700 سال پیش به پای مرد نمکی رفت – مهسان بلاگ

تولید کفش برای آنها توجیه اقتصادی نداشت. عزیزانی که می خواهند یک کفش فوتبال با کیفیت خوب و قیمت مناسب داشته باشند باید به دنبال خرید کفش فوتبال ایرانی باشند. مصرف کننده با تردید به تناسب قیمت ها و کیفیت اجناس نگاه می کند. حق برخورداری از اطلاعات کامل، حق انتخاب، حق برخورداری از ایمنی و حق برخورداری از حمایت دولت از جمله این حقوق محسوب می شود.البته ذکر این مطلب ضروری است که فهم دقیق حقوق مصرفکننده مستلزم این می باشد که ابتدا باید از کالا و مصرف کننده تعریفی درست و نزدیک به واقع داشته باشیم و در کنار آن ضمن شناسایی دقیق و صریح حقوق مصرفکننده، راهکارهای اصولی در جهت تحقق آن در پیش گرفته شود. کفشی به نام کب کاب از قشم آمده است و محلی ها می گفتند که این کفش را فقط خانم های حکام اجازه داشتند بپوشند تا دیگران با صدای کفش از آمدن ایشان باخبر شوند درحالی که زن های معمولی حق نداشتند حتی کفش بپوشند، صدای این کفش دقیقاً هست : کب – کاب؛ و اسم آن هم از این صدا گرفته شده است، البته یک درخت خرما هم به همین نام داریم، ولی این کفش از جنس آن درخت نیست.

با قیمت مناسب و کیفیت بالایی دارند می شود از کتانی های ساخت ایران استفاده کرد. از دیگر ویژگیهای مهم محصولات برند تنتاک، قیمت مناسب کالا با توجه به کیفیت بالای آن است که سبب شده محصولات تنتاک و از جمله کفشهای تنتاک از مقبولیت قابل قبولی در بین مردم ایران برخوردار باشد. معضل قاچاق و آسیب جدی آن بر پیکره تولید داخل از یکسو و مشکلات مالی و اقتصادی مردم از سوی دیگر باعث شده است تا ذائقه و گرایش عمومی به سمت انتخاب، گزینش و خرید کیف و کفشهای ارزانقیمت چینی و فیک سوق پیدا کند که بهتبع آن فلج شدن، تعطیلی و کاهش شدید ظرفیتهای تولیدی در بسیاری از کارگاههای تولیدی پوشاک، کیف و کفش مشهود است. از نظر قیمت نیز کفشهای چرم مشهد بسته به مدل متفاوت است.

انواع کفش های مردانه وزنانه با مدل های متنوع وهمچنین طرح های مختلف دراین مجموعه قابل ارائه می باشد. اما مشکل اساسی این کفش ها ظاهر آن ها می باشد. به گزارش ایسنا در سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ شرایط بازار کشور با افت و خیزی نسبی همراه بوده و در نهایت نه رشد آنچنانی را تجربه کرده و نه کاهش قابل توجهی داشت.اما در شرایطی که در سال ۱۳۸۵ حجم صادرات این بخش بالغ بر ۱۸ هزار تن و ارزش آن بیش از ۷۴ میلیون دلار بود، این رقم پس از گذشت ۱۰ سال به ۱۷.۸ هزار تن رسید که نسبت به سال ۸۵ از نظر حجمی کاهش داشته اما از نظر ارزش در این سالها بیش از ۲۴ میلیون دلار بر ارزش صادرات کفش ایرانی افزوده شده است.د ر سال گذشته عراق، افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان و سوریه عمده بازارهای وارداتی کفش ایرانی بوده است. معاون وزیر صنعت گفت: «پویش خرید کالای ایرانی» و استقبال مردم از این ایده در راستای تحقق شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) فروش کفش داخلی ۴۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، صادق نجفی گفت: به طور قطع با ایده های این چنینی در زمینه سایر کالاهای ایرانی هم می توان به این موفقیت بزرگ دست یافت و به رونق اشتغال و تولید کالاهای داخلی کمک های شایان کرد. یکی از مواردی که افراد در زمان خرید اجناس به آن توجه میکنند برند آن کالا است که متاسفانه عدم رعایت قوانین کپی رایت در این صنعت خسارات جبرانناپذیری به برندهای داخلی و خارجی معتبر وارد ساخته است. مصرف کننده به عنوان آخرین عنصر چرخه تولید و توزیع، حقوقی دارد که اگر به درستی تأمین و پی گیری شود، او با خیالی آسوده به خرید کالا و مصرف خواهد پرداخت. مصرف کننده در جریان مصرف، از آسودگی خیال و وجود حس اطمینان برخوردار نیست. در زنجیره تولید، تمامی تولیدکنندگان به نوعی مصرف کننده هستند و حمایتی که از مصرف کننده انجام می شود، حمایت از تولیدکننده است.