قیمت و خرید کفش فوتبال ایرانی اورجینال – کتانی فوتبال ایرانی ارزان و قیمت واقعی

از سوی دیگر کیفیت نامطلوب برخی از تولیدات در مقایسه با استانداردهای جهانی، عدم وجود استراتژیهای بازاریابی جهت صادرات، ضعف در تبلیغات و همچنین نداشتن مدیریت علمی در خصوص راهیابی به بازارهای هدف از جمله مشکلات پیش روی صادرات انواع کفش ایرانی به شمار میرود.طبق آمارهای ارائه شده در صنعت کفش کشور ۴۹۴ واحد دارای پروانه صنعتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت مشغول فعالیت هستند که اگر واحدهای تولیدکننده زیره را به این تعداد اضافه کنیم، در مجموع ۵۴۴ واحد به این امر اشتغال دارند. همچنین «علی اژدرکش»، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان کفش ایرانی نیز به شهروند در خصوص بازار کفش ایرانی گفته است: «از نظر تعداد تولید در دنیا ٢٢میلیارد جفت پایپوش در دنیا تولید شده است. نکته جالب اینکه در این سال با وجود اینکه حجم صادرات در کمترین حد آن در ۱۰ سال گذشته قرار داشت، ارزش آن بیش از همیشه بوده و بر این اساس به ازای صادرات ۱۵ هزار تن کفش بالغ بر ۱۴۴ میلیون دلار ارز عاید کشور شده است.در سال گذشته بالغ بر ۵۵.۴ درصد از کفشهای ایرانی به مقصد عراق صادر شده و ۲۳.۴ درصد از آنها به افغانستان رفت.

طی سال گذشته بالغ بر ۱۳۰۰ تن کفش از کشورهای چین، امارات، ترکیه، آلمان و ایتالیا وارد کشور شده است که ارزش واردات این بخش بالغ بر ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.همچنین در ۱۰ سال گذشته بیشترین میزان واردات کفش از نظر واردات وزنی به ۱۳۸۶ مربوط میشود که در این سال بالغ بر ۵۲۵۰ تن کفش به ارزشی حدود ۱۸ میلیون دلار وارد کشور شده است. بدین ترتیب در این سال با واردات ۲۲۰۰ تن کفش بالغ بر حدود ۵۲ میلیون دلار ارزش کشور بابت واردات این کالا خارج شد.در سالهای گذشته تایوان، فرانسه، لبنان، هنگکنگ، تایلند، کره از جمله بازارهای صادراتی کفش به ایران بودهاند.در سال ۲۰۱۶ میلادی در سراسر جهان بالغ بر ۱۲۴ میلیارد دلار صادرات انواع کفش صورت گرفته که عمده صادرکنندگان این بخش چین، ایتالیا، ویتنام، بلژیک و آلمان بودهاند. برند مارال چرم از سال ۱۳۷۴ تا به امروز با اتکاء به دانش کارشناسان داخلی و ارائه محصولات مردمپسند، توانسته در تمام این سالها به قطب بزرگی در تولید کالاهای چرمی تبدیل شود.

۸۰۰۰ واحد نیز از اصناف مجوز فعالیت گرفتهاند و از نظر موقعیت جغرافیایی حدود ۹۱ درصد واحدهای فعال در این بخش در پنج استان قم، تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و یزد مستقر هستند.بدین ترتیب ۲۷۸ واحد در حوزه تولید انواع کفشهای ورزشی و چرمی و ۲۱۶ واحد در تولید انواع کفشهای پلاستیکی فعالیت دارند با این وجود همچنان سر راه تولید انواع کفش در ایران مشکلاتی مانند کمبود نیروهای متخصص، نداشتن مدیریت علمی و قدمت ماشینآلات و عدم استفاده از تکنولوژیهای جدید وجود دارد. این شرکت انواعی از لباسهای چرمی، کفشهای ایرانی چرمی، کیف و دستکش چرمی تولید میکند و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات چرمی در ایران است.

از تجربهتان در این دوران بگویید. یعنی از هر ۱۰۰ هزار دلار واردات کفش به اوراسیا حدود ۸ دلار آن از ایران بوده است. از این میزان تولید ما حدود ١١٠میلیون دلار درآمد ارزی داشتهایم. سهم صادرات کفش ایران به اوراسیا از واردات کفش اوراسیا حدود ۸ هزارم درصد است . خرید کفش عمده یکی از مهم ترین خرید ها در تجارت جهانی پوشاک جهان می باشد، که در چند سال اخیر تولید این محصول ارزشمند در ایران رونق بسیار زیادی داشته ، و فقط صادرات سال گذشته عمده کفش به عراق ۱۰۵میلیون دلار ارزش داشته است ، که شرکت کفش تزارمارکت به تنهایی ۵ میلیون از صادرات کفش را به ثبت رسانده است، اما این روز ها خبر بازجویی از کفش های ایرانی سبب کاهش سرعت در صادرات این محصول مهم شده است. حضور در این نمایشگاهها باعث میشود پا به پای تکنولوژی روز دنیا، صنعت کفشمان را به جهان معرفی کنم.