کفش ایرانی – بالساوا

عرب اذعان کرد: اکنون ما به کشورهایی مانند عراق، افغانستان و عمان صادرات داریم و چینی ها نمیتوانند در این بازار با ما رقابت کنند و این نشان دهنده آن است که مشکلات ما در حوزه تولید داخلی از درون سرچشمه میگیرد. عرب تصریح کرد: مهمترین مشکل تولید داخلی، مشکلات درون کشور است مانند قوانین داخلی در حوزه تأمین اجتماعی، مالیات و سود تسهیلات که موجب شده تولیدکننده این حوزه به شدت متضرر شود. یکی از مشکلات آن موقع بازار عرضه و توزیع منظم بود، ایروانی برای حل این مشکل به فکر افتتاح فروشگاههایی برای توزیع مستقیم محصولات در سرتاسر کشور افتاد و تا سال ۱۳۵۵ توانست ۲۵۷ مغازه (بعد تا ۴۰۰ مغازه) در سرتاسر ایران خریداری و افتتاح کند که ۸۷ شعبه آن در تهران بود. با بزرگتر شدن کسبوکار، در نهایت ایروانی در سال ۱۳۴۷ قطعه زمینی در اسماعیل آباد (واقع در کیلومتر ۱۸ جاده قدیم کرج) خریداری کرد و تا سال ۱۳۴۹ پارک کارخانجات گروه صنعتی ملی در آنجا احداث شد.

ایروانی توانست با مدل فکری صحیح به راحتی کفش را که در آن زمان کالایی لوکس به حساب میآمد در ذهن مردم به عنوان یک نیاز اصلی تلقی کرده و با تولید انواع کفش برای تمامی طبقات جامعه، مدل پوششی جامعه را دستخوش تغییرات جدی کند. به هر ترتیب این نوشتار حاصل مصاحبه با محمد آریننژاد است که در زمان رونق صنعت کفش کشور در این حوزه فعالیت داشت. محمد آریننژاد هستم. در سال ۱۳۱۲خورشیدی در شیراز متولد شدم (در شناسنامه تاریخ تولد ۱۳۰۲ آمده و اینکه متولد بلوچستان است). یک ترم خواندم اما ادامه ندادم و وارد بازار کفش شدم. ۴ سال در کفش ملی بودم سپس به بلا رفتم. سال ۱۳۳۸ دانشگاه رفتم.

به گزارش ایسنا، طبق توضیحات رسول شـجـری، رئـیـس اتـحـادیـه کفاشان دستدوز در اواخر اسفند99، قیمت کفش حدود ۶۰درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته؛ چراکه نرخ مواد اولیه تولید کفش در مقایسه با سال 98 بیش از ۱۰۰درصد بالا رفته است؛ بهبیاندیگر مواد اولیه بهویژه مواد پتروشیمی در یک رقابت غیرمتعارف به تولیدکننده میرسد و این مواد با قیمت دلار محاسبه میشود. چرا که صنعت کفش ایران به دلیل داشتن پتانسیل قابل توجهی در زمینه مواد اولیه پتروشیمی، چرم و زیره کفش دارای فرصت های مناسبی برای کسب برندهای برتر جهانی است. هر دوی این عوامل در کنار هم میتوانند کفش مناسبی برای پاهای شما بسازند. پیشنهاد ما به شما فروشگاه کوهسایت میباشد. در کفش های چرم، از شما دعوت می کنیم تا آنچه را که لازم است در نظر بگیرید در مورد کفش هایی که نشانگر شما هستند و آنچه که به بهترین وجه مناسب شما است.

صادرات کفش چرم باعث می شود نام کالای ایران در کشورهای دیگر بر سر زبان ها بیفتد. کمکم بازار کفش ایران توسعه پیدا کرد و کفش ایرانی به کشورهای افریقایی مانند زیمبابوه، نیجریه و مصر هم راه یافت. در آن زمان دولت قانونی را از سوی مجلس شورای ملی مصوب کرده بود که صنعت را آزاد کرد چراکه پیشتر تمام صنایع دولتی بودند. این مارک های معتبر در زمینه صادرات باید به گونه ای کار کنند که در هر جای دنیا مشتری پیدا کنند تا اقتصاد بازار جهانی را بدست آورند و سبب افزایش اقتصاد کشور شوند. و بهتر می باشد که مصرف کنندگان عزیز از این برند در داخل کشور حمایت کنند، چون این برند تولید داخلی می باشد، و به همین منظور توصیه می شود، که مصرف کنندگان در صورت نیاز داشتند این محصول را بخرند و از ان استفاده کنند. از اینرو، ۴۰درصد تولیدات کشور به بازارهای جهانی صادر میشد.