کفش سنتی ایرانی

البته با اینکه در سال ۹۴ حجم صادرات در مقایسه با ۱۰ سال گذشته بسیار کم بوده، ارزش دلاری آن بیشتر از هر سالی در ۱۰ سال اخیر بوده. عضو هیاتمدیره جامعه صنعت کفش ایران تاکید کرد: به دلیل بالابودن تعرفه های ورودی مربوط به کفش، صادرات به کشورهای فوق توسط تولید کنندکان ایرانی مزیت نخواهد داشت، ضمن اینکه چینیها با برخورداری از مرزهای مشترک با روسیه به صورت قاچاق و در تیراژ بالا کفش به روسیه صادر میکنند؛ بهطوریکه حدود ۵۳ درصد واردات ۳، ۴ میلیارد دلاری به روسیه از کشور چین صورت گرفته است . به گزارش ایسنا، طبق توضیحات علی لـشـکـری، رئـیـس کمیسیون آمار جامعه صنعت کفش ایران، نوسانهای نرخ ارز و افزایش قیمت تمامشده داخلی باعث شده در بازار ۳۷۴ میلیون دلاری عراق، سهم ایران از ۲۵درصد در سال ۲۰۱۳ به حدود ۱۵,۷درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کند، در مقابل سهم کشور چین در بازار عراق در همین دوره از ۲۵درصد به ۵۱درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش اگزیم نیوزمجموع واردات کفش به کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال ۲۰۱۸ به حدود 5‚4 میلیارد دلار بود که به ترتیب روسیه با واردات 4‚3 میلیارد دلاری حدود ۷۶ درصد، قرقیزستان با ۳۷۳ میلیون دلار حدود ۸ درصد، بلاروس با ۳۳۵ میلیون دلار واردات حدود 5‚7 درصد، قزاقستان با ۲۹۴ میلیون دلار حدود 5‚6 درصد و ارمنستان با ۵۴ میلیون دلار حدود 2‚1 درصد از این بازار سهم داشتند. دارای ارتفاع پاشنه مناسب در حدود یک الی یک و نیم اینچ می باشند. بنابراین، هر یک از تولیدات ویزلند دارای اسم و کاراکتر مخصوص به خودشان هستند. بنابراین، مدیریت دو ساله همه واحدها به بانک ملی تعلق یافت. رشد نرخ بی سابقه مواد اولیه لازم برای تولید کفش که از سوی پتروشیمی ها تولید میشود نیز دلیل دیگر کاهش صادرات کفش ایرانی در یکی دو سال اخیر است. چاروق به طور کلی در دو نوع پشت بسته و بدون پشت ساخته میشود که کف آن از چرم گاوی و رویه آن اغلب از نخ ابریشم رنگی و سیم گلابتون بافته و تزیین میشود.

این کفش سنتی ایرانی چرمی بوده و بندهای آن به دور ساق پا پیچیده میشود. صوفی خاطرنشان کرد: در ایران به ندرت برند شناخته شده کفشی را می شناسیم که مثل «کفش ملی» در سالیان دور با مدیریت مرحوم ایروانی توانسته باشد، مورد اعتماد مصرف کننده قرار بگیرد. وی اذعان داشت: تغییر جهت از کشورهای فوق به بازار اوراسیا و به خصوص روسیه با فرض پذیرش کفش به اقلام تجارت ترجیحی ایران با اوراسیا، مستلزم کار زیاد هم در بخش تولید و هم در بخش بازاریابی است که بتواند متناسب با سلیقه این کشورها بازار مصرف آنها را تحت تاثیر قرار دهد . علی لشگری در پایان ضمن تاکید بر اهمیت مزیت رقابتی کفش ایرانی در سهمگیری از بازار روسیه گفت: برای صادرات کفش به کشورهای اوراسیا از جمله روسیه، غیر از عامل قیمت و مزیتهای قیمتی، باید به جایگاه بازار یابی و شناخت دقیق بازار و کیفیت محصولات صادراتی و شناخت سلیقههای مشتریان بازارهای هدف نیز توجه داشت.

از دیگر سو، برخی تولیدکننده های ایرانی اهمیتی به کیفیت محصولات خود نمیدهند؛ در نتیجه، هنگامی که حتی خود ایرانیان نیز حاضر به خرید این تولیدات نیستند، مطمئناً بازار جهانی نیز خواستار آن نخواهد بود. در حال حاضر محصولات تولید مل اند موژ شامل انواع لباس های ورزشی مردانه و زنانه در کنار لباسهای روزمره و همچنین کفش ورزشی مردانه و زنانه و انواع کفش راحتی است. درمورد کشورهای مقصد این محصولات باید گفت که نزدیک به ۵۰ درصد آن به مقصد کشور عراق بودده است. در ادامه مطلب با جدیدترین اخبار و اطلاعات درمورد صادرات کفش ایرانی به ملل مختلف که توسط تیم تولید محتوای نیازکو تولید شده است همراه باشید.