10 برند ایرانی در صنعت کفش را بشناسیم

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (یکشنبه ،27 خرداد ماه) به شرح ذیل است: موافقت شرکت راهآهن با افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت بلیت/عدم تامین لوکومتیو، حرکت قطارها را لغو کردرئیس انجمن حمل و نقل ریلی از افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطار خبر داد. محمد عرب مدیرکارخانه تولید کفش در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تولید ما در چند سال گذشته خوب بوده و حتی توانستیم خط تولید خود را ارتقا دهیم. اما اکنون روزهایی را سپری می کنیم که حال و روز صنعت کفش کشورمان تعریفی ندارد و بسیاری از تولیدی های کفش یکی پس از دیگری تغییر کاربری می دهند.

قرار است با هم این موضوع را بررسی کنیم. در حالی، در سال رونق تولید ملی قرار داریم، که فعالان این صنف به شدت از رها شدن و عدم حمایت لازم، گلایه دارند. عرب تصریح کرد: مهمترین مشکل تولید داخلی، مشکلات درون کشور است مانند قوانین داخلی در حوزه تأمین اجتماعی، مالیات و سود تسهیلات که موجب شده تولیدکننده این حوزه به شدت متضرر شود. عرب تصریح کرد: تولید ملی با کشورهای خارجی و قاچاق میجنگد و در سال 97 چندین بار قانونهای ارزی تغییر کرده و همین موضوع موجب سردرگمی تولید کننده داخلی شده است. وی تأکید کرد: مسئولان باید برای حمایت از تولید ملی با فکر و برنامه عمل کنند و از افرادی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرند.

وی یادآور شد: با وجود اینکه در حوزه صادرات کفش فعال بودهایم اما تاکنون هیچ حمایتی از جانب مسئولان ندیدیم و در مقابل همیشه از ابزارهای فشار علیه تولیدکننده داخلی استفاده شده است. هدف کفش مرسانا تولید انواع مدلهای به روز باکیفیت و با قیمتهای بسیار مناسب برای بازار است. کفشهای تنتاک با بهرهگیری از طرحها و مدلهای بروز و مدرن خود، تجربه دلنشینی را برای مصرفکنندگان خود ساخته است که قطعا هر کفشی نمیتواند این حس را القا کند. معاون وزیر صنعت گفت: «پویش خرید کالای ایرانی» و استقبال مردم از این ایده در راستای تحقق شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) فروش کفش داخلی ۴۰ درصد افزایش یافت. داخل کفش را بررسی کنید تا برچسبها، درزها یا قسمتهای دیگری را که ممکن است پاهای شما را تحریک کند را شناسایی کرده باشید.

بسیاری از تولید کنندگان چرم و مشتقات کفش به دلیل نبودن بسترهای لازم حمایتی برای ارتقای تولیدات خود و دست یابی به سود آوری بیشتر در کوتاه ترین مسیر ممکن اقدام به صادرات محصولات خود به صورت خام به کشورهای دیگر مانند ترکیه، ایتالیا و پاکستان و … همچنین در این نشست سعید حیاتی رئیس اتحادیه چرم طبیعی و مصنوعی و مواد اولیه کفش با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز وارداتی مدت زیادی در انبارهای گمرک میماند تا ترخیص شود، گفت: در حالی که تولیدکنندگان برای واردات این کالاها هزینههای هنگفتی صرف میکنند و ارز کشور برای آن صرف میشود اما در مواردی با برکراسی سنگیم موجود در دستگاه های اداری و ماندن این کالا در گمرک، مواد وارداتی از بین میرود و قابل مصرف نیست. آنچه امروز به نام این برندهای قدیمی در بازار عرضه می شود، اصلا تولید این کارخانه ها نیست.