10 برند ایرانی در صنعت کفش را بشناسیم

در علم برندینگ باید توجه کرد که اگر مصرف کننده براساس نیاز و سلیقه شخصی خود، یک برند را برای مصرف دائمی انتخاب کند، در درجه اول طراح برند، شخصیت مصرف کننده را درنظر گرفته و سپس کیفیت را مورد توجه قرار داده است. گفتنی است کفش آفاق برای محصولات خود حداقل شش ماه ضمانت تعویض درنظر گرفته است. در هنگام پوشیدن کفش بررسی کنید آیا میتوانید انگشتان خود را تکان دهید! از حضور جنابعالی که همیشه اهل حساب و کتاب بوده و هستید، استدعا دارم در این مورد با جناب آقای وزیر صنایع مذاکره فرمایید و اطلاع دهید که فورا برای ادای توضیحات بیشتر به حضورتان شرفیاب شوم. تنها کاری که مشتری ها لازم است که انجام دهند این است که در مورد محصولات موجود در این فروشگاه ها تحقیق های لازم را انجام دهند.

هدف این شرکت، ارائه کفشهای باکیفیت برای عموم مردم است. در پاسخ به این سوال می توانیم ذکر کنیم که مراکز و فروشگاه های زیادی در مناطق و شهر های مختلف کشور وجود دارند که این محصولات را با قیمت مناسب به خریدار های خود ارائه می دهند . صوفی درباره ضعیف بودن قدرت برندهای ایرانی در بازارهای داخلی و صادراتی منطقه گفت: این امر به دلیل ضعف در بازارشناسی و نبودن طراح حرفه ای در صنعت کفش است. بنابراین آنها در یک فرآیند کوتاه پنج ساله به صنعتگران حرفه ای در زمینه کفش تبدیل شدند. البته مردی که سوار بر اسب مسابقه است یا دو شیر که یک آرم بلا را در بر گرفته اند، نیز برای آنها نشانی کفش نو را دارد. البته همین کورسوی اندک نیز توسط کفاشان تبریزی که از قدیم الایام در صنعت کفش دستی بر آتش داشتند، روشن نگه داشته می شود.

برند نوین چرم از سال ۱۳۷۰ با هدف تولید محصولات باکیفیت و مطابق بر استانداردهای جهانی شروع به فعالیت کرد. این برند در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد و در سال ۱۳۷۲ به بیش از ۲۰ کشور جهان محصولات خود را ارسال میکرد و بنابراین جوایز بیشماری از قبیل “صادر کننده نمونه کشور به مدت ۶ سال” دریافت کرد. «سرور بزرگوارم، جناب آقای علی سعیدلو، با تقدیم مراتب ارادت و اخلاص، بنده رحیم ایروانی موسس گروه صنعتی کفش ملی در اسماعیل آباد جاده قدیم کرج که در آنجا بیش از 34 کارخانه و در ایران 430 فروشگاه کفش ملی تاسیس کرده ام که حتما جنابعالی مسبوق هستید، اینک آواره در انگلیس هستم. خط تولید این کارخانه قطعه قطعه شد و به بخش خصوصی واگذار شد.

محصولات این برند به طور مستقیم در کارخانه چرم مشهد تولید میشوند. این برند برای همه سنین از کودکان تا بزرگسالان، افراد میانسال و پیر محصولات متفاوتی تولید میکند. این در شرایطی است که بقیه اقوام تنها از یک تخته چرم با چند بند روی آن استفاده میکردند. هرچند کیفیت بعضی از این تولیدات در حد صادرات به کشورهای اروپایی است و به عنوان کفش درجه یک در دنیا شناخته می شود، اما این کیفیت در ازای کمیتی که انتظار می رفت پس از دوران طلایی بلا و ملی در صنعت کفش ایران به وجود بیاید، کورسویی بیش نیست. مهران ابراهیمیان؛ بازار: نخستین نشست رییس انجمن صنفی کارفرمایان کفش و صنایع وابسته ایران پر بود از گلایه و درد. سومین برند بزرگ کفش آن روزها، کفش وین بود.